Korduma kippuvad küsimused

K: Mis on Ekspresslaen (kiirlaenlaen, smslaen)?

V: Laenuteenuse osutamine suurusjärgus 50 kuni 900 eurot maksetähtajaga 15 kuni 360 päeva.

K: Mis on tarbimislaen?

V: Laenuteenuse osutamine suurusjärgus 900 kuni 2000 eurot maksetähtajaga 180 kuni 720 päeva.

K: Mis on vastutustundliku laenamise põhimõte?

V: Vastutustundliku laenamise põhimõte tähendab seda, et laen peab vastama taotleja vajadustele ja õigeagselt tagastamise võimalustele. Sel viisil peab kindel laen sobima kindlale laenusaajale. Antud põhimõtte aluseks on ühest küljest finantsteenuse kõigist aspektidest kliendi teavitamise kohustuse täitmine laenuandja poolt, teisest küljest aga oma finantsseisundist ja vajadustest laenuandja teavitamise kohustuse täitmine kliendi poolt. Selle põhimõtte järgimine on meie töö edu pandiks. Just tänu sellele põhimõttele on meil võimalus pakkuda meie klientidele soodsaid ja paindlikke laenutingimusi, vastavalt meie klientide reaalsetele vajadustele ja võimalustele. Klient on meie sõber- sõbrale me halba ei soovi.

K: Kuidas toimub laenu taotlemise protsess?

V: Esiteks tuleb Teil registreerida meie kodulehel ja taotleda laenu vastavat nuppu vajutades. Seejärel tuleb Teil täita ankeet märkides õiged andmed oma finantsseisundi kohta. Meie laenuhaldur vaatab Teie ankeedi läbi ja võtab vastu vastava otsuse. Vajadusel võtab laenuhaldur Teiega enne otsuse langetamist tekkinud küsimuste või detailide täpsustamiseks ühendust. Kui olete uus klient, siis tuleb Teil läbi teha ka esmane isikutuvastus meie kontoris (Tartu Kalda tee 30 ja Tallinn Rävala pst 8) või ühes 54 Eesti Posti postkontoritest. Eelnimetatud protseduur on kohustuslik ning seda tuleb läbida vaid üks kord, edasiste laenude taotlemisel seda läbima enam ei pea. Kui Teie taotlus on rahuldatud ja isikutuvastuse protseduur läbitud, kanname raha 15 minuti jooksul Teie pangaarvele!

K: Mida teha, kui minu krediiditaust ei ole päris puhas?

V: Kui Krediidiinfo või mõne muu võlgnevuste registri andmetel on Teil vähemalt üks täitmata finantskohustus, siis laenu taotlemisel Ekspressraha-st peame kahjuks Teile eitavalt vastama. Infot oma võlgnevustest võite leida siit.

K: Milline on minimaalne laenu taotlemise vanus?

V: 18 aastat.

K: Kas ma saan laenu taotleda, kui mul ei ole tööd?

V: Ekspressraha-s laenu taotlemiseks peab Teil olema püsiv töökoht või muu stabiilne tuluallikas.

K: Milliseid dokumente on vaja laenu taotlemiseks?

V: Teatud info täpsustamiseks võime Teilt paluda Teie pangakonto väljavõtte esitamist. Isikutuvastamisel tuleb Teil esitada isikut tõendav dokument (pass, ID-kaart või Eestis registreeritud juhiluba).

K: Kuidas saan pangast konto väljavõtte?

V: Võite seda küsida pangakontorist paberkandjal ja saata meile edasi postiga, või tellida see internetipangast ning saata meie meiliaadressile info@ekspressraha.ee. Kui internetipank võimaldab, siis tuleb saata konto väljavõte DDOC vormingus. Siin lehel leiate näitlikud videod konto väljavõte tegemiseks erinevates internetipangades.

K: Kuidas ma saan teada, kas minu taotlus on rahuldatud?

V: Saadame Teile sms-sõnumi, mis dubleeritakse ka Teie e-mailile.

K: Kui kaua vaadatakse taotlust läbi?

V: See sõltub ajast, mil oleme taotluse kätte saanud. Teeme kõik võimaliku meie klientide maksimaalselt kiireks teenindamiseks. Juhul, kui taotlusi on väga palju, võib aega minna kuni üks tund. Vaatame Teie laenutaotlusi tööpäeviti kella 8:00-st kuni 20:00-ni, laupäevadel kalla 9:00-st kuni 16:00-ni ja pühapäevadel püsiklientide taotlusi.

K: Saatsin teile e-maili küsimusega (pretensiooniga), kuid vastust pole ikka veel saanud, miks?

V: Väga harvadel juhtudel võivad rämpsposti-filtrid blokeerida meie kirju. Kui Te ei ole meilt vastust saanud 3 tööpäeva jooksul, helistage meie klienditeeninduse telefonil.

K: Minu taotlus oli rahuldatud, kuid raha ei ole ma saanud, miks?

V: Raha kantakse kiiremas korras vaid Swedbank, SEB, Nordea või Krediidipanga klientidele. Kui olete mõne teise panga klient, siis võib ülekanne pankade vahel aega võtta 1 tööpäev.

K: Tagasimaksmise tähtaeg on tulekul, kuidas saan ma teile raha üle kanda?

V: Kõik vajalikud juhendid leiate kliendi keskkonast. Samuti olid andmed tagasimaksmiseks kirjas, mille saite meilt laenutaotluse rahuldamisel. Meie pangarekvisiidid leiate lehel Kontakt. Ärge unustage märkida viitenumbrit, muidu võivad Teie makse tuvastamisega tekkida probleemid!

K: Sain teie käest dokumendi (leping, maksegraafik ja teised), kuid ma ei saa seda lahti. Mida tuleks teha?

V: Me saadame dokumente PDF formaadis. PDF-failide vaatamiseks tuleks Teil alla laadida tasuta tarkvara Acrobat Reader.

K: Olen juba ühe laenu võtnud, kuid vajan veel ühte. Kas teist laenu on võimalik võtta?

V: Kahjuks mitte. Üheaegselt võite võtta vaid ühe laenu.

K: Maksetähtaeg on lähenemas, kuid mul tekkisid finantsraskused. Olen oma eelarvet valesti arvutanud ega saa õigel ajal laenu tagasi maksta. Mida tuleks teha?

V: Esiteks tuleks meiega ühendust võtta. Koos mõtleme välja, mida teha, ja leiame sobiva lahenduse. Olete ikkagi võtnud finantskohustuse, mida tuleb täita. Vastasel juhul püüame võla tagasi nõuda inkasso abil ja registreerime Teid Krediidiinfo maksevõlglaste nimekirjas, mis mõjutab negatiivselt Teie krediiditausta ja mainet. Samuti pöörame Teie tähelepanu sellele, et laenu maksetähtaega on võimalik pikendada (vt. küsimust allpool).

K: Mida mõeldakse maksetähtaja pikendamise all?

V: Kui Te ei suuda teha õigel ajal vajalikku laenumakset, anname Teile võimaluse pikendada seda maksetähtaega teatud ajaperioodi võrra, mille eest tuleb Teil tasuda kindlaks määratud lisatasu. Täpsemat lisatasu suurust võite näha kliendikeskkonnas "Pikendamise" lehel.

K: Mida tähendab laenu refinantseerimine?
Laenu refinantseerimine tähendab olemasoleva maksegraafiku asendamist uue maksegraafikuga. Refinantseerimise teel võib muuta olemasoleva laenu „odavamaks“ ehk vähendada perioodilisi laenumakseid laenuperioodi pikendamisega. Kui Teil peaks tekkima veel täpsustavaid küsimusi laenu refinantseerimise kohta, siis vastame neile meeleldi infotelefonil +372 649 0000.
K: Saatsin teile kogemata makse 2 korda. Mida tuleks teha?

V: Selles ei ole midagi hullu, võtke ühendust meiega ning me tagastame Teile ekslikult teostatud makse.

K: Avastasin teie kodulehel vea.

V: Oleme Teile väga tänulikud, kui meid sellest teavitate.


Tähelepanu! Iga laen on finantskohustus. Mõtle oma otsus hoolikalt läbi, tutvu laenulepingu tingimustega ja vajadusel pea nõu meie asjatundjatega.